Hej-jag-har-tråkigt-lista

Jag är trött och jag har tråkigt i min sjuksäng. Så här kommer en liten lista bara därför. Godnatt!

BRUKAR DU:
Peta dig i näsan:
man är inte mer än människa, va?
Titta på dig själv i spegeln: ett antal gånger per dag, ja
Skrika: av lycka? JA
Sova: om natten när jag måste. ofta lite för dåligt, dock
Ha ångest: dessvärre, ja
Skada dig själv med flit: nej, inte fysiskt. men skadat mig själv inuti har jag tyvärr gjort, förut.
Ta mediciner du inte borde ta: nej
Vilja dö: absolut inte - life's great
Drömma mardrömmar: det inträffar
Ta droger: stort NEJ
Försöka vara annorlunda: nej. jag är jag
Klä dig i svart: det händer, men aldrig all in black all over. jag gillar färg!
Gå till kyrkan: nej, sålänge jag inte måste.
Gå i skolan: ja, sålänge jag mår bra och känner mig kry.
Röka: nej - fina flickor röker inte :) aldrig tagit ett bloss. stolt.
Ljuga: nej. men en vit lögn har jag nog dragit
Hata folk: nej. jag tycker att hata är ett så starkt ord. ogilla någon kan man göra, men det är aldrig något jag går in för att göra sålänge det inte finns klara skäl.
Lita på folk: Jag vill åtminstone kunna göra det. det finns några få jag vet vart jag har till hundra procent.

VEM:
Saknar du:
en fin vän att krama. typ sofi, min lilla fruga
Vill du döda: ingen. möjligtvis alla äckliga kryp som huserar i denna värld
Rörde dig sist: beror på hur frågan ska tolkas, men det var nog min lilla söta syster
Vill du slå: det finns en............ fast. jag är en väldigt icke-våldsam tjej. onödigt att slåss. lite löjligt nästan.
Kysste dig sist: en pojke
Vill du kittla: nisse här bredvid mig (meeeoooow, kisse)
Kramade du sist: martin
Vill du prata med: mamma
Skrek du på sist: oj, jag minns inte
Vill du vara som: mig själv, tror jag. det har funkat hittills
Sårade dig sist: en kärlek.
Gjorde dig riktigt glad senast: finns några guldkorn
Fick du sms från senast: emiiil.
Är vackrast på jorden: dem som står mig närmast!

HAR DU:
Tvångstankar:
hm. att jag alltid, oavsett hur paltkoma jag än kan tänkas vara, måste trycka en mackjävel innan jag tillåter mig att slumra sött?
Någon fysisk sjukdom:
le-sjukan?
Någon skada: massor av bra såna :D
Färgat håret: yesbox, blir nog snart en liten slingismellanblondis. tror ni om derå?
Brutit några ben: svar nej - PEPPAR PEPPAR. minns att jag alltid var avundsjuk på alla som fick hoppa på kryckor när jag var liten. insanity
Några piercings: in the ears only
Egen dator: mjaaaau!
Bra självförtroende: helt okej!
Kysst någon: det har jag.
Köpt kondomer: hehe ja
Tagit nakenbilder: :$
Sagt jag älskar dig till någon idag: inte idag, nej. men igår. till mamma.
Bjudit ut någon: ja :)
Varit kär: ja, och det är både underbart, fantastiskt, läskigt och riskabelt.
Dumpat någon: ja, och känt mig hemsk på kuppen.
Stulit någonting: nej! fan duktig brud jag. inte ens samvete att sno en servett på typ..... kaffestugan? haha nej men ja :D
Lämnat landet: for some vacation, ohyes
Tuttat eld på nått: ett ljus?
Gjort något olagligt: det bor en rebell i oss alla. punkt.

HUR:
Går du:
lite FÖR raskt?
Svarar du i telefonen: "hejdå". nej men typ ett "hallå" följt av ett rungande "HEEEEEJ" där man riktigt kan höra hur smile-krampen omfamnar mitt ansikte.
Mycket pengar har du: i plånkan? svält. på banken? övervikt.
Ofta diskar du: lite för sällan :$
Ofta städar du: se ovan.
Många stör du dig på: det finns ett par... hehe
Ofta träffar du din familj: every day! mina fina

 

TROR DU:
Att du kommer bli något:
något är jag redan, men hur man väljer att definiera något gör ju sitt det med. jag är människa. jag siktar inte överdrivet högt på att bli något specifikt. jag kommer dit jag kommer. vill jag så kan jag.
På gud: nej, det gör jag inte. men jag tror på livet
På rymdvarelser: man kan aldrig veta :)
Att folk tycker om dig: jodå. de som känner mig vet jag vart jag har och det är det som verkligen betyder något. men jag hoppas givetvis att folk som inte känner mig lika bra, ändå ska ha en någorlunda godtrogen och positiv bild av hur jag är som person :)
På ett liv efter detta: jag vill tro på något.
Att fiskar kan tänka: en smula...?
Att du kommer leva länge: you never know, men den som lever, den får se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0